Wazektomia – Gdynia

Jednym z wykonywanych przeze mnie zabiegów jest wazektomia. To pewna i bezpieczna antykoncepcja dla świadomych, dojrzałych mężczyzn (najlepszym okresem życia do jej wykonania jest wiek 30-50 lat). Zabieg polega na podwiązaniu i przecięciu obu nasieniowodów. Wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym, a okres gojenia to 5-7 dni. Po ok 8-12 tyg. od zabiegu można rozpocząć współżycie bez zabezpieczenia.

Wazektomia nie jest skomplikowaną procedurą, więc może być przeprowadzana w warunkach ambulatoryjnych. W jej trakcie nie stosuje się skalpela oraz szwów, dzięki czemu ryzyko powstawania krwiaków, wystąpienia dolegliwości bólowych czy zakażenia, jest niewielkie. Jako urolog z wieloletnim doświadczeniem, profesjonalnie wykonuję wazektomię w swoim gabinecie w Gdyni. Zainteresowanych zabiegiem pacjentów zapraszam do kontaktu.

Czy wazektomia jest odwracalna?

Tak, wazektomia jest odwracalna. Aby przywrócić płodność, należy poddać się rewazektomii. Warto jednak pamiętać, że odwrócenie wazektomii nie zawsze daje zadowalający efekt. W niektórych przypadkach przywrócenie płodności może być niemożliwe. Największe szanse na to mają mężczyźni, którzy zdecydują się na rewazektomię najwyżej kulka lat po podwiązaniu nasieniowodów. Wtedy skuteczność takiego zabiegu wynosi 90%. Natomiast im dłuższy jest odstęp czasu pomiędzy tymi zabiegami, tym szansa na ponowne przywrócenie płodności są mniejsze.

modele organów

Skutki uboczne wazektomii

Choć wazektomia jest bezpiecznym zabiegiem, u pacjenta mogą wystąpić pewne skutki uboczne. Są to między innymi obrzęki, siniaki i ból w obrębie moszny, ziarniak spermy, obecność krwi w nasieniu czy krwiak na mosznie. Zabieg wazektomii może też spowodować większą podatność na infekcje intymne.

Warto pamiętać o odpowiednim przygotowaniu do wazektomii. Należy wykonać badania krwi, takie jak morfologia, antygen oraz badanie układu krzepnięcia. Najlepiej zrobić to około 14 dni przed zabiegiem.