USG

Ultrasonografia jest podstawowym narzędziem diagnostycznym w Urologii.

Stosując odpowiednie głowice, możemy w dostatecznie dokładny sposób ocenić:

• Nerki- guzy, kamica, wady rozwojowe, zapalenia, torbiele, urazy
  • Pęcherz moczowy- guzy, wady rozwojowe, kamica, uszkodzenia
  • Prostatę- wielkość, kierunek rozrostu, przebyte zapalenia,
  • Mosznę- jądra, najądrza, sploty żylne
  • Prącie- zaburzenia unaczynienia, uszkodzenia, urazy

USG jąder – Gdynia

USG jąder i moszny to badanie obrazowe, które ma na celu zdiagnozowanie różnorodnych problemów medycznych. Jest to badanie nieinwazyjne i całkowicie bezbolesne. Nie ma więc żadnych przeciwwskazań do jego powtarzania, kiedy zajdzie taka konieczność. Podczas USG jąder możliwe jest wykrycie zarówno chorób nowotworowych, jak i innych zmian patologicznych, takich jak torbiele, guzki czy żylaki powrózka nasiennego. Badanie to jest również niezwykle przydatne w diagnostyce niepłodności. Umożliwia ocenę dróg wyprowadzających nasienie. Obejmuje jądra, najądrza i powrózek nasienny, znajdujące się w mosznie. USG jąder i moszny mężczyźni powinni wykonywać w sytuacji, gdy wykryją jakiekolwiek nieprawidłowości podczas samobadania jąder. Samobadanie jest niezbędnym elementem profilaktyki raka jądra i należy je wykonywać regularnie.

aparat USG

Wskazania do USG jąder

USG jąder wykonuje się przede wszystkim u pacjentów, którzy zgłaszają objawy, takie jak:

• ból i obrzęk jąder,
  • ból okolic krocza,
  • obecność krwi w ejakulacie,
  • problemy ze wzwodem,
  • niepłodność.

Najczęściej diagnozowane przy pomocy USG jąder schorzenia to niezstąpienie jąder, stan zapalny, krwiaki i ropnie jąder, a także żylaki powrózka nasiennego czy skręt jąder. Badanie to bywa również niezwykle pomocne podczas diagnostyki nowotworów jądra oraz urazów mechanicznych.

Pacjentów chcących wykonać USG jąder w Gdyni, zapraszam do mojego gabinetu. Przeprowadzam kompleksową diagnostykę wszystkich schorzeń urologicznych, a także wdrażam odpowiednie leczenie. W swojej placówce przeprowadzam również zabiegi wazektomii oraz zajmuje się leczeniem zaburzeń erekcji czy płodności.