Leczenie prostaty w Gdyni

Powiększenie prostaty wraz z wiekiem jest procesem naturalnym, dotykającym mężczyzn w różnym stopniu. Nie ma on cech choroby nowotworowej, lecz nieleczony może prowadzić do zakażeń układu moczowego, zatrzymania moczu, a także do niewydolności nerek. W przypadku istotnego wpływu na proces oddawania moczu, konieczne może okazać się wdrożenie odpowiedniego leczenia prostaty, poczynając od farmakoterapii, a na leczeniu operacyjnym kończąc.

Nie należy opóźniać decyzji o kontroli urologicznej, łagodny rozrost gruczołu krokowego(BPH) nie poczeka. Zachęcam więc do umówienia się na wizytę w moim gabinecie w Gdyni.

Objawy rozrostu gruczołu krokowego

Po 30. roku życia prostata zaczyna się rozrastać u prawie wszystkich mężczyzn. U jednych proces ten przebiega szybciej, u innych wolniej. Jednak łagodny rozrost gruczołu krokowego może prowadzić do zwężenia cewki moczowej, czego skutkiem jest powstanie przeszkody dla odpływu moczu. Aby szybko zdiagnozować problem oraz wdrożyć odpowiednie leczenie prostaty na czas, trzeba być czujnym. Pierwszymi objawami rozrostu prostaty są: zmiana siły strumienia moczu (osłabienie lub przerywanie), długi czas wydalania moczu, nietrzymanie moczu, a także uczucie jego zalegania po załatwieniu się. Może też pojawić się częstomocz czy gwałtowne parcie na pęcherz. Po zaobserwowaniu u siebie takich objawów należy niezwłocznie skonsultować się z urologiem.

Gruczoł krokowy

Metody leczenia prostaty

Istnieje kilka metod leczenia prostaty, które dobierane są przez lekarza w zależności od rodzaju objawów oraz nasilenia zaburzeń oddawania moczu. Jeśli objawy są łagodne, wystarczające mogą być zmiany stylu życia. Obejmują one między innymi rezygnację z palenia tytoniu i ograniczenie spożycia kofeiny. Gdy zaburzenia są bardziej nasilone, a objawy bardziej dokuczliwe, konieczne może okazać się leczenie farmakologiczne. Lekarz zleci przyjmowanie leków ułatwiających odpływ moczu z pęcherza lub takich, które powodują zmniejszenie stercza. Mężczyźni, którzy odczuwają nasilone i bardzo uciążliwe objawy lub brak poprawy po lekach, mogą być skierowani na chirurgiczne leczenie prostaty. Celem takiego leczenia jest przywrócenie odpływu moczu, poprzez usunięcie centralnej części gruczołu krokowego.