JAK LECZYĆ ZAPALENIE PĘCHERZA MOCZOWEGO?

Zapalenie pęcherza moczowego to znacznie częstszy problem w przypadku kobiet, aniżeli mężczyzn. Szacuje się, że połowa populacji kobiet przynajmniej raz w życiu będzie zmagać się z tym problemem, za co niestety można winić anatomię. Czym jednak cechuje się ta dolegliwość oraz w jaki sposób przebiega jej leczenie?

Lekarz w gabinecieJAKIE SĄ OBJAWY ZAPALENIA PĘCHERZA MOCZOWEGO?

Objawy zapalenia pęcherza moczowego są dość charakterystyczne i zazwyczaj obejmują ból oraz pieczenie podczas oddawania moczu. Często pojawia się też nieprzyjemne parcie, a także dochodzi do zwiększenia częstotliwości korzystania z toalety.

Symptomem może być też barwa moczu, od ciemnego i mętnego, nawet po krwiomocz. Ten ostatni zawsze powinien wzbudzić niepokój i zmotywować do zasięgnięcia konsultacji urologicznej. To jednak wciąż nie koniec potencjalnych objawów, bowiem często zapalenie pęcherza moczowego sygnalizowane jest ogólnoustrojowo, stanami podgorączkowymi i ogólnie złym samopoczuciem. Przy takich symptomach należy bezwzględnie udać się do lekarza urologa.

JAK PRZEBIEGA LECZENIE ZAPALENIE PĘCHERZA MOCZOWEGO?

Leczenie należy przeprowadzać pod kontrolą lekarza, który przede wszystkim zleci wykonanie badania moczu. Najczęściej wynika z niego, że przyczyną tego problemu zdrowotnego są bakterie i jeśli tak jest w istocie, niezbędne jest leczenie farmakologiczne. Dobór preparatów zależy w dużej mierze od tego, czy infekcje mają charakter nawracający, a także czy doszło do powikłań.

Aby pomóc pacjentowi lub pacjentce w złagodzeniu bólu, niezbędne mogą być też leki rozkurczowe, a także preparaty wspierające leczenie, np. na bazie ziół o bezpiecznym działaniu.

JAKIE SĄ DOMOWE SPOSOBY NA ZAPALENIE PĘCHERZA MOCZOWEGO?

Proces leczenia powinien być wspomagany odpowiednimi zmianami w trybie życia i to nie tylko na czas kuracji, ale również na przyszłość, w celu prewencji. Najważniejsze jest przede wszystkim picie dużej ilości płynów, a także szczególna troska o higienę intymną. W przypadku tej ostatniej, jest ona niezbędna nie tylko przed i po stosunku, ale również po skorzystaniu z toalety.

Konsultacja z dobrym lekarzem pozwoli też rozwikłać, co mogło doprowadzić do zapalenia pęcherza moczowego i jak uniknąć go w przyszłości. Z mojego doświadczenia wynika, że u kobiet najczęstszym powodem jest przeniesienie bakterii z odbytu do cewki moczowej. Natomiast u mężczyzn, zazwyczaj przyczyną jest rozrost gruczołu krokowego, co jednocześnie prowadzi do zastoju moczu, co niestety sprzyja infekcjom.

Nieprawidłowo leczone zapalenie pęcherza moczowego może doprowadzić do powikłań, dlatego też problemu nie można ignorować. Stąd też zachęcam do skorzystania z mojego doświadczenia w zakresie leczenia takich dolegliwości oraz umówienia wizyty w dogodnym dla siebie terminie.